onsdag 16. mai 2012

Sånn går det

når man går ut med basunen og skaper forventninger om bloggoppdateringer om feltarbeid langs kysten av landets aller mest vertikale kommuner - da blir det istedet radiostillhet på tidagersvis til tross for at relativt mye stillesitting i stol er blitt gjennomført for å være sikker på å bli kvitt sjøsykeresistensen. Nå har alle leserene gitt opp og alt jeg har å by på for å få fart på statistikken igjen er et nyklekt lam:


(Forresten er jeg jo bratsjist og dermed stemmer det jo slettes ikke at jeg har vært ute med basun, det tok Ann Cathrin og hennes medsammensvorne seg av på bakerste benk i mitt Aller Første Symfoniorkester der det yngste medlemmet ikke var født sist jeg var med og spilte, for rundt femti helgesamlinger siden. Verdens lengste orkesterforening måler over 200 kilometer etter hovedveien og inkludert ferga,og stemninga var upåklagelig på Borg med plenty gammelkjenninger som var glade for å se meg sjøl om det ble påfallende stille hver gang det her med skjellsandkartlegging kom opp. Jeg og min gamle fiolinlærer er blitt enige om at det ikke skal bli tolv år til neste gjestespill, og jeg håper vi får rett.)

Siste nytt fra Elvenes før bussen går til Svolvær om et øyeblikk er at lamminga er forskriftsmessig avsegstyrt med alt det medfører (ikke flere setefødsler, ikke flere keisersnitt, ikke flere adopsjoner, uforminsket risiko for jurbetennelse) og at Inger som var i Tromsø for å få nytt holl i hauet rakk å komme heim så jeg fikk gitt fra meg klem og instruks om å bli bra med én gang!

Og så noen kjappe saubilder helt på tampen:





2 kommentarer:

  1. Vikommer hjem fredagskveld og ser deg gjerne!Hvor lenge blir du i Svolvær?

    SvarSlett
  2. Ikke så lenge, skulle det vise seg! Vi lå der til syttendemaimorraen og så forlot vi, og nå stimer vi opp Tjeldsundet i håp om at det skal gå an å ta prøver i Godfjorden sjøl om det er sørvestkuling (for det gikk nemlig IKKE an i Lødingen).

    SvarSlett